TERAZ CZYTASZ: IAA MOBILITY Monachium 2021
Mateusz Kwidziński 30.03.2022
Mateusz
Podziel się:Share on FacebookTweet about this on Twitter

Wiele imprez motoryzacyjnych nie odbyło się w związku z obecną sytuacją na świecie, więc tym bardziej czekaliśmy na IAA MOBILITY 2021 w Monachium. Trudno narzekać na liczbę wystawców czy liczbę premier skoro alternatywą mogły być targi w wersji online. Organizatorzy i wystawcy postanowili przygotować pokaz swoich produktów na halach wystawowych i stoiskach ulokowanych w centrum stolicy Bawarii. Można było liczyć na reprezentację modeli marek Audi, BMW, Cupra, Dacia, Genesis, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Polestar, Porsche, Renault czy Volkswagen. Większość nowości to auta elektryczne lub hybrydowe i takie modele jak Porsche 911 GT3 w opozycji do samochodów napędzanych energią z gniazdka. Dużym zainteresowaniem cieszyły się BMW iX, Renault Megane E-Tech, Audi Q4 Sportback e-tron. Do tych modeli trzeba było dłużej czekać na swoją kolej, żeby poznać pojazd w środku.

Monachium do końca tygodnia jest stolicą motoryzacji i jest tam wiele ciekawych aut do zobaczenia. Dobrze, że w końcu można zobaczyć pojazdy, które nie są jeszcze dostępne w naszym kraju. Była to okazja do lepszego poznania produktów marki Genesis czy Polestar. Na skromnym stoisku można bliżej poznać hybrydę McLarena, model Artura. Ciekawym gościem był Chevrolet Corvette C8 ze swoim dużym silnikiem V8 o pojemności 6.2-litra. Nieobecność wielu producentów wykorzystali Chińczycy, który pragną zdobyć rynek europejski. Wey pokazał Coffee 01 i 02, a Great Wall zaprezentował model Ora Cat, który może przypominać niektórym Garbusa.

Na targach IAA Mobility oprócz produktów gotowych do wypuszczenia na ulicę mogliśmy poznać te, które w podanej formie zwiastują, co przyniesie najbliższa przyszłość. I tu z kolei mamy dwie grupy. Jedne projekty są już prawie gotowe, bo wyglądają jak auta drogowe, a niektóre wybiegają w przyszłość o wiele lat i szansa na realizację w takiej formie nie jest duża. Ponownie dużo się działo na stoisku Mercedes-Benz, gdzie konceptów było kilka. Wszystkich ciekawiły aktywne klapki przypominające łuski prezentowane w modelu Vision AVTR. Audi Grand Sphere to podobno przyszły następca Audi A8 lub jego elektryczna odmiana, która mogłaby rywalizować z modelem EQS od Mercedesa. BMW ponownie zaskoczyło publiczność wizją modelu i Vision Circular przy którym i3 to słodziak. Bawarski producent chwali się, że to auto mogłoby być produkowane seryjnie z materiału pochodzących tylko z recyklingu.

Audi RS e-tron GT


Audi Q4 e-tron


BMW X3


BMW i4


BMW iX


BMW iX5 Hydrogen


Chevrolet Corvette C8


Cupra Born


Dacia Jogger


Ford Mustang Mach-E


Genesis GV70


Genesis G70


Genesis GV80


Genesis G80


Genesis G70 Shooting Brake


Hyundai IONIQ 5


Kia Sportage


Kia EV6


McLaren Artura


McLaren GT


Mercedes-Benz C All-Terrain


Mercedes-Benz EQE


Mercedes-Benz G


Mercedes-Benz EQB


Mercedes-Maybach S680


Mercedes-Maybach S680 Guard


Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé E Performance


Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+


Mini Cooper


Mini Countryman


Ora Cat


Polestar 1


Polestar 2


Porsche Taycan Cross Turismo

 


Porsche 911 GT3


Renault Megane E-Tech


WEY Coffee 01


WEY Coffee 02


Volkswagen ID.4 GTX


Koncepty








 


Mateusz
Mateusz Kwidziński STRONA AUTORA
Miłośnik wszelkiego rodzaju nowości motoryzacyjnych głównie tych jeżdżących na 4 kołach :) Motoryzacja i fotografia to moje pasje rozwijane od najmłodszych lat.