Wiele imprez motoryzacyjnych nie odbyło się w związku z obecną sytuacją na świecie, więc tym bardziej czekaliśmy na IAA MOBILITY 2021 w Monachium. Trudno narzekać na liczbę wystawców czy liczbę premier skoro alternatywą mogły być targi w wersji online. Organizatorzy i wystawcy postanowili przygotować pokaz swoich produktów na halach wystawowych i stoiskach ulokowanych w centrum stolicy Bawarii. Można było liczyć na reprezentację modeli marek Audi, BMW, Cupra, Dacia, Genesis, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Polestar, Porsche, Renault czy Volkswagen. Większość nowości to auta elektryczne lub hybrydowe i takie modele jak Porsche 911 GT3 w opozycji do samochodów napędzanych energią z gniazdka. Dużym zainteresowaniem cieszyły się BMW iX, Renault Megane E-Tech, Audi Q4 Sportback e-tron. Do tych modeli trzeba było dłużej czekać na swoją kolej, żeby poznać pojazd w środku.
Monachium do końca tygodnia jest stolicą motoryzacji i jest tam wiele ciekawych aut do zobaczenia. Dobrze, że w końcu można zobaczyć pojazdy, które nie są jeszcze dostępne w naszym kraju. Była to okazja do lepszego poznania produktów marki Genesis czy Polestar. Na skromnym stoisku można bliżej poznać hybrydę McLarena, model Artura. Ciekawym gościem był Chevrolet Corvette C8 ze swoim dużym silnikiem V8 o pojemności 6.2-litra. Nieobecność wielu producentów wykorzystali Chińczycy, który pragną zdobyć rynek europejski. Wey pokazał Coffee 01 i 02, a Great Wall zaprezentował model Ora Cat, który może przypominać niektórym Garbusa.
Na targach IAA Mobility oprócz produktów gotowych do wypuszczenia na ulicę mogliśmy poznać te, które w podanej formie zwiastują, co przyniesie najbliższa przyszłość. I tu z kolei mamy dwie grupy. Jedne projekty są już prawie gotowe, bo wyglądają jak auta drogowe, a niektóre wybiegają w przyszłość o wiele lat i szansa na realizację w takiej formie nie jest duża. Ponownie dużo się działo na stoisku Mercedes-Benz, gdzie konceptów było kilka. Wszystkich ciekawiły aktywne klapki przypominające łuski prezentowane w modelu Vision AVTR. Audi Grand Sphere to podobno przyszły następca Audi A8 lub jego elektryczna odmiana, która mogłaby rywalizować z modelem EQS od Mercedesa. BMW ponownie zaskoczyło publiczność wizją modelu i Vision Circular przy którym i3 to słodziak. Bawarski producent chwali się, że to auto mogłoby być produkowane seryjnie z materiału pochodzących tylko z recyklingu.
Audi RS e-tron GT
Audi Q4 e-tron
BMW X3
BMW i4
BMW iX
BMW iX5 Hydrogen
Chevrolet Corvette C8
Cupra Born
Dacia Jogger
Ford Mustang Mach-E
Genesis GV70
Genesis G70
Genesis GV80
Genesis G80
Genesis G70 Shooting Brake
Hyundai IONIQ 5
Kia Sportage
Kia EV6
McLaren Artura
McLaren GT
Mercedes-Benz C All-Terrain
Mercedes-Benz EQE
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Maybach S680
Mercedes-Maybach S680 Guard
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé E Performance
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Mini Cooper
Mini Countryman
Ora Cat
Polestar 1
Polestar 2
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche 911 GT3
Renault Megane E-Tech
WEY Coffee 01
WEY Coffee 02
Volkswagen ID.4 GTX
Koncepty