TERAZ CZYTASZ: Prezentacja Mercedesa G 500 4×4² i C-klasy Coupe
Mateusz 21.12.2015
Mateusz
Podziel się:Share on FacebookTweet about this on Twitter

W minioną środę, dzięki zaproszeniu od Mercedes-Benz Witman mieliśmy przyjemność uczestniczyć w seminarium inwestycyjnym J.P. Morgan. W ciekawym lokalu Stary Maneż wysłuchaliśmy prezentacji o tematyce biznesowej, a następnie przeszliśmy (naszym zdaniem) do najciekawszego momentu wieczoru.

untitled (2 of 30)Razem z zaproszonymi gośćmi mieliśmy możliwość poznania niezwykłych modeli producenta ze Stuttgartu, a mianowicie podziwialiśmy model G 500 4×4² oraz nową C-klasę w nadwoziu coupe.

untitled (20 of 30)Trudno jednoznacznie wskazać który z prezentowanych modeli był ciekawszy, bo każdy z nich adresowany jest do różnej klienteli. Ciężko nawet porównywać auto, które kosztuje około 1,4 miliona złotych (w przypadku jaskrawej terenówki), z modelem bardziej przyziemnym kosztującycm „tylko” 153 tysiące złotych (dotyczy C-klasy Coupe).

untitled (12 of 30)Prawie 3-tonowa Geländewagen nie będzie często widziana na ulicach, bo po pierwsze – nie wielu stać na taki wydatek, po drugie – nie wszyscy, którzy chcą mieć takie auto zdążą je kupić. Aby prowadzić samochód z taką masą i takim prześwitem nie jest konieczne posiadanie prawa jazdy kategorii „C”. Wystarczą uprawnienia do prowadzenia pojazdów osobowych (inaczej niż w przypadku modelu 6×6). 

untitled (17 of 30)Wersja G 500 napędzana jest jednostką benzynową V8 o pojemności 4.0-litra i mocy 422 KM. Mimo gabarytów niemiecka terenówka rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7.4-sekundy. Prędkość maksymalna została ustalona przez inżynierów na poziomie 210 km/h 🙂

untitled (29 of 30)W osiąganiu tak dobrych wyników pomaga automatyczna skrzynia biegów o 7-przełożeniach 7G-TRONIC. Układ jezdny w niezwykły sposób łączy sportową dynamikę i relaksacyjny komfort z regulacją układu amortyzacji, zapożyczoną ze sportu rajdowego.

untitled (11 of 30)Ogromny prześwit podwozia na poziomie 44 cm i koła w rozmiarach 325/55 R 22 mają skutecznie izolować kierowcę i jego pasażerów od różnej (często nierównej) jakości nawierzchni. Nawet jak skończy się asfalt można brodzić do 100 centymetrów 😉

untitled (24 of 30)Przy takim zawieszeniu pojazdu, nie jest łatwo zająć miejsce w kabinie, ale jak się człowiek „wdrapie” to wszystkich (i to dosłownie) można podziwiać z góry. Wykończenie, jak to w Mercedesie, jest na najwyższym poziomie i niczego nie można mu zarzucić 😉

untitled (9 of 30)Przedział pasażerski wykończony jest delikatną skórą i włóknem węglowym. W tym egzemplarzu zestawiono czarną tapicerkę z kontrastowymi białymi szwami.

untitled (16 of 30)Chętnych do poznania tego specjalnego modelu klasy G nie brakowało, podobnie jak i nie brakowało osób zaciekawionych zmienioną odmianą coupe modelu klasy C.

untitled (15 of 30)Nowa klasa C Coupe na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ciekawie z drzwiami bez ramek i innymi lampami z tyłu nadwozia. Ktoś kto chce jeździć w terenie wybierze SUV-a, natomiast pragnący sportowych wrażeń wybiorą auto, które raczej nie porusza się poza utwardzonymi szlakami i zapewnia (zwłaszcza w wersji AMG) mnóstwo adrenaliny.

untitled (13 of 30)Wersje silnikowe to 8-propozycji o różnej mocy silników. Jednostki wysokoprężne dysponują mocą 170 KM (C 220 d) i 204 KM (C 250 d). Fani benzyny mogą wybierać w 6-wersjach C 180 (156 KM), C 200 (184 KM), C250 (211 KM), C300 (245 KM), C63 AMG (476 KM) i C63 S AMG (510 KM).

 untitled (19 of 30)Wszelkie nowinki techniczne, które zostały zaprezentowane w nowej klasie C, znalazły się również na pokładzie odmiany coupe. Auto może być wyposażone w takie systemy jak DYNAMIC SELECT,  który umożliwia wybór spośród pięciu programów jazdy: „Eco”, „Komfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”. Wyświetlacz Head-up pozwala pokazywać najważniejsze informacje na przedniej szybie na wysokości wzroku kierowcy. Reflektory ILS LED rozświetlą najciemniejsze miejsca na drodze i dzięki nim jazda w nocy staje się przyjemnością 🙂

untitled (5 of 30)Każdy z nas chciałby znaleźć jeden z tych samochodów pod swoją choinką 🙂 Ciekawe tylko jak bardzo trzeba być grzecznym żeby Gwiazdor spełnił nasze życzenia. To był bardzo interesujący wieczór, pełen niesamowitych wrażeń 🙂

Fot. Mateusz Kwidziński

untitled (27 of 30)

untitled (22 of 30)untitled (21 of 30)untitled (4 of 30)untitled (25 of 30)untitled (6 of 30)untitled (28 of 30)untitled (23 of 30)untitled (14 of 30)untitled (3 of 30)


Mateusz
Miłośnik wszelkiego rodzaju nowości motoryzacyjnych głównie tych jeżdżących na 4 kołach :) Motoryzacja i fotografia to moje pasje rozwijane od najmłodszych lat.