TERAZ CZYTASZ: Porsche 911 – powrót legendy…
Mateusz 12.02.2019
Mateusz
Podziel się:Share on FacebookTweet about this on Twitter

Amerykanom liczba 911 z pewnością kojarzy się z numerem alarmowym, europejskim odpowiednikiem numeru 112. Mieszkańcy starego kontynentu, mają już zakodowane, że ciąg cyfr 9 – 1 – 1  oznacza najbardziej popularny i najbardziej pożądany sportowy samochód, jaki zbudowała niemiecka firma Porsche. Prawdą jest, że Porsche 911 jest również doskonale znane za oceanem i to właśnie w Los Angeles, nastąpiła światowa premiera ósmej generacji tego modelu. Dodatkowo warto dodać, że 1/3 wyprodukowanych egzemplarzy w Zuffenhausen, w przypadku siódmej generacji, trafiło właśnie do USA. Jeszcze przed targami w Genewie, mogliśmy podziwiać 911-tkę w Teatrze Szekspirowskim podczas jej polskiej premiery.



Dokładnie o 9:11 wieczorem, wyłoniły się świetnie znane kształty, które są znakiem rozpoznawczym legendy, jaką stał się model Porsche 911. W zakresie samego designu – nie było sensacji, ale też nikt jej nie oczekiwał. Projektanci ze Stuttgartu wiedzą, że nawet niewielkie zmiany sprawią, że przyszli oraz dotychczasowi klienci, będą zachwyceni. Model o wewnętrznym kodzie 992 łączy klasykę z nowoczesnością. Tym razem, flagowy model Porsche, został poszerzony – co widać zwłaszcza po muskularnych nadkolach, które skrywają jeszcze większe obręcze kół. Na przedniej osi mogą pojawić się felgi w rozmiarze 20-cali, a z tyłu o rozmiar większe, czyli 21. W tylnej części samochodu, we wszystkich odmianach, pojawi się pas świetlny łączący obie lampy, dla podkreślenia smukłości sylwetki. Nowością, w tym eleganckim i nowoczesnym coupe, będą z pewnością elektrycznie wysuwane klamki, które według niemieckiego producenta, dodatkowo podkreślają gładkość bocznej części samochodu.



Wnętrze nowego Porsche 911 nadal łączy nowoczesność, zaawansowane systemy multimedialne i klasyczne rozwiązania techniczne.  Za wielofunkcyjnym kołem kierownicy znalazło się miejsce dla dwóch ekranów, które wyświetlają większość informacji o pojeździe czy trasie do pokonania. Nawiązaniem do przeszłości jest na pewno pozostawienie analogowego obrotomierza, który ma przypominać auta z lat 70. poprzedniego wieku. W kabinie dominują proste linie, ale to nie znaczy, że nowa 911-tka jest prostym, zwyczajnym samochodem. Należy pamiętać, że to legendarny model, o bardzo zaawansowanej technice, której może nie być widać pod skórzanym wykończeniem kokpitu i deski rozdzielczej.



Na początek Porsche 911 typ 992, będzie oferowane na rynku w odmianie S i 4S, w zamkniętym nadwoziu coupe, do którego dołączyło również cabrio. W ósmej generacji umieszczono silnik typu bokser o 6-cylindrach i pojemności 2981 cm3 osiągający 450 KM. Większa moc, w stosunku do poprzednika, to zasługa nowych, większych turbosprężarek oraz licznych zmian w układzie chłodzenia oraz sposobu dostarczania mieszanki paliwowej do serca samochodu. Efekt – auto jeszcze chętniej wkręcać się na obroty.  Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku nawet po 3.4-sekundy przy wykorzystaniu z procedury Launch control i napędu na obie osie.



Od 1963 roku – momentu wprowadzenia Porsche 911 – sprzedano ponad 1 mln samochodów. Zapowiada się kolejny, dobry czas dla tego modelu. Sądząc po pozytywnych reakcjach gości, zaproszonych przez Porsche Centra z całej Polski (jest już ich aż 8), widać duże zainteresowane nową generacją, co na pewno zaowocuje kolejnymi wzrostem sprzedaży.





Mateusz
Miłośnik wszelkiego rodzaju nowości motoryzacyjnych głównie tych jeżdżących na 4 kołach :) Motoryzacja i fotografia to moje pasje rozwijane od najmłodszych lat.