TERAZ CZYTASZ: Genewa International Motor Show 2019
Mateusz 15.03.2019
Mateusz
Podziel się:Share on FacebookTweet about this on Twitter

W Europie sezon premier motoryzacyjnych zaczyna się w halach Palexpo w Genewie, ale coraz coraz częściej producenci szukają innych okazji do prezentacji nowych czy tylko zmodernizowanych produktów. W 89. edycji międzynarodowych targów nie zobaczyliśmy przedstawicieli takich marek jak Ford, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Opel czy Volvo. Niektóre z tych firm postanowiły pokazywać swoje nowości podczas mniejszych eventów lub przy innych okazjach. Koszty takiego uczestnictwa w wystawie na pewno mają znaczenie zwłaszcza jeśli producent nie ma tak naprawdę czym zainteresować zwiedzających.

W roku 2019 całe show skradł Bugatti La Voiture Noire, który dostarczony zostanie dla jednego klienta zdolnego zapłacić ponad 16 mln euro. Mimo, że napęd auta pochodzi z modelu Chiron to nadwozie jest kompletnie inne od starszego modelu. Za takie pieniądze można kupić wiele naprawdę wyjątkowych aut, ale nie będzie się miało jedynego egzemplarza, który z czasem może kosztować jeszcze więcej. Pozytywny debiut może zaliczyć limuzyna z Rosji. Aurus Senat skutecznie przyciągał uwagę i na stoisku firmy zawsze było dużo ludzi, którzy chcieli poznać bliżej samochód, którym jeździ sam Wladimir Putin.

Trendy w motoryzacji są takie, że w ofercie firm pojawia się coraz więcej modeli z różnymi rodzajami napędów i najczęściej są to crossovery albo SUV-y. Dobrze to był widać właśnie w Genewie. Premiery modeli Peugeot 208 i Renault Clio pokazują wprowadzanie ekologicznych rozwiązań nawet do niewielkich modeli miejskich. Volkswagen cały czas rozwija gamę aut i tym razem pokazało nowego członka rodziny z Wolfsburga. Wydawało się, że to T-Roc będzie jedynym małym autem VW, a tym czasem dodano jeszcze T-Crossa.

Niestety w Genewie żegnaliśmy niektóre wersje aut lub modele, które przegrywają rywalizację z normami emisji spalin czy z trendami wśród klientów. Odświeżone BMW 760iL straciło konie mechaniczne po wprowadzeniu nowych regulacji, a Mercedes-Benz żegna się z odmianę S65 AMG. Nie zobaczymy również małego roadstera SLC, który doprowadził do rewolucji w latach 90. jeszcze jako SLK.  Firma ze Stuttgartu nie zdecydowała się na kolejną generację tego modelu.

Genewa International Motor Show to zawsze początek sezonu i dobra okazja do poznania trendów w całym roku. Istotnych premier nie było zbyt wiele, a to oznacza, że większość firm czeka na inną okazję. Następna taka impreza w tym roku będzie we Frankfurcie, a tam niemieccy producenci z pewnością odkryją więcej kart.

Alfa Romeo Gulia i Stelvio Racing



Aston Martin Vantage by Q


Audi TTS i TT RS



Audi R8 Decenium



Aurus Senat


Bentley Continental Number 9 Edition


Bentley Mulsanne W.O. Edition

 


Bentley Bentayga Speed


BMW M340i


BMW 7


BMW 8


BMW X7


Bugatti Chiron Sport 110 Ans


Bugatti Divo

 


Bugatti La Voiture Noire


Cupra Ateca Special Edition


Ferrari F8 Tributo


Fiat Tipo S-Design


Jeep Renegade 4x4e


Jeep Compass 4x4e


Honda NSX


Koenigsegg Jesko


Lamborghini Huracan Evo



Lamborghini Aventador SVJ Roadster


Lexus RC F i RC



Maserati Levante Trofeo i Allegra Antinori One of One



Mazda 3


Mazda CX-30


McLaren 720S


McLaren 600LT Spider by MSO


Mercedes-AMG GT R Roadster


Mercedes-Benz CLA i CLA Shooting Brake



Mercedes-Benz GLC


Mercedes-Benz GLE53 AMG


Mercedes-Benz SLC Final Edition


Mercedes-Benz SL Grand Edition


Mercedes-Benz S65 AMG Final Edition


Mitsubishi ASX


Nissan GT-R50 by Italdesign


Peugeot 208



Polestar 2


Porsche 911


Porsche 718 Boxster T i Cayman T


Porsche Panamera GTS


Renault Clio


Rolls-Royce Cullinan



Skoda Scala


Skoda Kamiq


Toyota Supra


Toyota Corolla



Volkswagen Passat


Volkswagen T-Cross


Volkswagen T-Roc R


Volkswagen Golf GTI TCR


Volkswagen Multivan 6.1


Modele koncepcyjne









Mateusz
Miłośnik wszelkiego rodzaju nowości motoryzacyjnych głównie tych jeżdżących na 4 kołach :) Motoryzacja i fotografia to moje pasje rozwijane od najmłodszych lat.